Succesul berlinei Dacia Logan a fost unul rasunător, chiar peste aşteptări, cu peste jumătate de million de exemplare vândute, astfel că apariţia unui facelift, la patru ani de la momentul lănsării, nu mai miră pe nimeni. Renault a reuşit cu noul model Dacia Logan facelift să amelioreze exact punctele criticate încă din 2004: aspectul şi siguranţa.
Î
Cum? Ei bine, în partea frontală avem o grilă faţă modernă, care nu mai este vopsită, dar este ornamentată în partea de sus la fiecare versiune cu o baghetă cromată. Deşi nuanţa strălucitoare asociată de multe ori luxului şi opulenţei pare puţin nepotrivită, per total lasă o impresie placută. Nu la fel se poate spune despre bagheta din partea din spate, prezentă la versiunile superioare de echipare, care, este adevărat, e discutabilă.
Revenind la partea din faţă, regăsim şi noua identitate de marcă Dacia, celebrul deja “desfăcător de bere” ce se dovedeşte din momentul în care îl vezi pe viu un logo reuşit. După câteva beri se poate totuşi să prindă altă formă.
Spoilerul faţă este şi el nou, vopsit în totalitate, astfel încât orice mică zgârietura iese imediat în evidenţă. Rezultatul? Aglomeraţie mai mare în atelierele Dacia de tinichigerie. Proiectoarele de ceaţă s-au transformat din banelele becuri de pe vechiul Logan într-un artificiu reuşit de design, cu ornamente din plastic negru ce contribuie din plin de aspectul modern. Deşi aici probabil exagerez, mie îmi aduc aminte de cele prezente pe Mercedes C-Class.Î
n spate avem bagheta discutabilă de mai sus, noi stopuri integrate în capacul portbajului cu un eleron profilat şi un spoiler din nou complet vopsit. Acesta este ornamentat de doi ochi de pisică, în timp ce cârligul de remorcare este pitit după un capac de protecţie, un detaliu estetic finuţ. Aspectul exterior este completat de un nou set de jante şi de capace, modificări tipice unui facelift. Şi să nu uităm de noile oglinzi, împrumutate de la Dacia Logan MCV. Bine au făcut, pentru că cele vechi erau pur şi simplu execrabile la vizibilitate.